1000 символів ліворуч

Аналіз роботи МО за І семестр2012-2013 н.р.

Аналіз роботи МО класних керівників

за І семестр 2012 – 2013 навчального року

В І семестрі члени МО класних керівників працювали над реалізацією виховної проблеми «Взаємозв’язок сім’ї та школи, як одна з основних засад ефективності виховної роботи школи в напрямку підвищення духовності та культури учнів. Цілісна система система у світі виховної роботи в умовах сучасної школи (сім’я – школа – суспільство)».

Основним завданням роботи методичного об'єднання класних керівників у цьому навчальному році є:

·         ознайомлення та підбір класними керівниками інноваційних методів та форм виховної роботи, спрямованих на виконання поставлених перед собою виховних цілей;

·         ознайомлення з новими системами, методами та формами позаурочної роботи з учнями;

·         впровадження активних інноваційних форм виховної роботи;

·         розгляд методичної літератури, призначеної на допомогу класному керівнику;

·         надання допомоги класним керівникам-початківцям в питаннях методичної підготовки та роботи з батьками;

·         надання допомоги батькам у сімейному вихованні, співпраця з батьківською громадськістю;

·         організація та проведення моніторингогво дослідження рейтингово оцінювання досягнень учасників навчально – виховного процесу «Мудра сова» та «Кращий

      клас -2013»;

робота з освітнім порталом «Класна оцінка».

Головною метою роботи МО класних керівників є створення умов для виховання особистості здатної приймати рішення у ситуації морального вибору, нести відповідальність перед собою, суспільством і державою.

На засіданнях МО класних керівників розглядалися нормативно правові документи щодо організації виховного процесу в загальноосвітніх закладах. Особлива увага приділялась створенню виховного простору розвитку особистості, активізації роботи з батьківською громадськістю шляхом впровадження активних форм взаємодії та пропагування кращих педагогічних ідей, активізації громадянської позиції школярів, застосуванню інноваційних педагогічних технологій у вихованні та навчанні учнів.

За І семестр було проведено 3 засідання, які проходили у вигляді круглого столу з обговореннями та дискусіями.

Впродовж цих засідань були заслухані та опрацьовані доповіді таких класних керівників: Ланецька В.В. «Соціальна ситуація особистісного зростання сучасного підлітка»; Плахотня І.В. «Взаємозв’язок і взаємопорозуміння між класним керівником і класом, робота над створенням та формуванням в учнів життєвих цілей та мети на майбутнє»;

Белінська Н.В. « Шляхи згуртування класного колективу»;

Ішова В.О. «Програма вивчення особистості учня. Учнівське портфоліо, як засіб формування сомооцінки учнів»;

Мельниченко Н.С. «Розв’язання проблем адаптації учнів у 5 класі до навчання в середній школі»;

Пустовойт Т.Л. «Формування дружного, організованого колективу засобами індивідуального впливу та колективно – творчих справ»;

Федоренко О.М. «Педагогічний контроль у школіта основні форми його здійснення».

Підвищенню рівня педагогічної майстерності класних керівників сприяє участь у семінарах – практикумах. різних конкурсах та програмах.

            Так в І семестрі семінари – практикуми відвідали:

Ішова В.О. та Жук О.А. з теми «Проблеми модернізації сучасного уроку» (Гімназія імені

Т. Г. Шевченка №5);

Фальченко Т.В. з теми «Використання краєзнавчого матеріалу в початкових класах» (НВО – ЗОШ І-ІІІ ступенів № 31 з гімназійними класами, ЦДЮТ «Сузір'я»);

Стецюк Г.П. з теми « Дослідницька діяльність на уроках в початкових класах» (НВО "школа-лицей №8");

Пустовойт Т.Л. з теми « Громадянська освіта в умовах сучасного світу» (Кіровоградська загальноосвітня школа I-III ступенів №22).

            Прийняли участь в конкурсі «12 балів» учні 4 класу кл. керівник Ішова В.О. та учні 8 класу кл. керівник Ланецька В.В.

            Учениця 4 класу прийняла участь в кнкурсі «Відгук про прочитану книгу».

            В обласному конкурсі – виставці «Чотири лапи», який проходив на базі НВК №11, взяли участь учні 3 та 4 класів під керівництвом Стецюк Г.П. та Ішової В.О.

            Учасником Всеукраінського конкурсу «Класний керівник року» стала класний керівник 9 –А класу Пустовойт Т.Л., яка перемогла в заочному турі конкурсу.

            Також в цьому році декілька класних керівників атестуються і в рамках атестаційного періоду проводили відкриті виховні заходи. Федоренко О.М. «Бринить, співає наша мова», Белінська Н.В. «Права і обов’язки дітей», спільний тематичний захід «СНІД – загроза людства» провели  Плахотня І.В. і Федоренко О.М., Жук О.А. провела захід на тему « Добре роби й добре буде».

            Виховання, як і навчання, реалізується в процесах співпраці доросдих і дітей або спільної діяльності однолітків. Виховна діяльність є фаховим завданням педагогічних працівників, тому протягом семестру в нашій школі проходили різного характеру виховні заходи, акції та збори.

            Першим кроком стало проведення єдиного уроку на тему «Формуввння здорового способу життя» в рамках оголошеного в Україні у 2012 році Року спорту та здорового способу життя, метою якого є орієнтація учнів на пріоритетність загальнолюдських цінностей життя і здоров’я, утвердження здорового способу життя як необхідної умови саморозвитку та самовдосконалення особистості.

            Важливе значення для вирішення означеної проблеми є навчання школярів відповідального ставлення до свого здоров’я та здоров’я людей, що їх оточують як до найвищих індивідуальних і суспільних цінностей, формування через освіту здорового способу життя тому обов’язковим є щорічне проведення спортивного тижня та змагань «Козацькі забави» в яких взяли  участь команди всіх класів і проявили себе активними та згуртованими.

            Для розвитку естетичних смаків та уподобань школярів, для залучення до прекрасного в школі щорічно проводиться конкурс «Дари Осені». Метою заходу є залучення учнів та їх батьків до спільної справи та можливості проявити свою креативність, фантазію та майстерність.

            Щорічно для вшанування пам’яті великого педагога і вчителя О.В.Сухомлинського в школі проводиться конкурс дитячого  малюнка на асфальті  «Казки О.В. Сухомлинського».

            Дух змагання та колективізму дав проявити конкурс на найкращий класний куточок який проводиться з метою виявлення та підтримки творчих  ідей учнів, сприяння самореалізації особистості школярів шляхом активної участі у роботі шкільного самоврядування. Переможцями такого конкурсу стали учні 8 класу.

            В рамках трудового виховання проводились трудовий десант, робота на квіткових клумбах, рейди санітарії та порядку метою яких є залучення молоді до різноманітних педагогічно організованих видів суспільно корисної праці з метою передання їй виробничого досвіду, розвитку в неї творчого практичного мислення, працьовитості й свідомості людини праці.

            Протягом тижня книголюбів було проведено рейд – огляд «Збережи книгу» присвячений Всеукраїнському Дню бібліотек. Святковий концерт до Дня вчителя та виставка плакатів та привітальних листівок «Бути вчителем – істинне покликання для обраних».

             В листопаді в  школі проводився  Тиждень Толерантності. Протягом тижня було проведено різні заходи, а саме інформаційна хвилина «Що таке толерантність?»

Акція – відкритий мікрофон « Що для тебе означає бути толерантним?», а також створення стіннівок на яких могли всі учні побажати один дному терпимості.

            Також пройшла екологічна акція по збору вторинної сировини - макулатури. Всі класи школи взяли активну участь у акції. За підсумками збору І місце посів 9 -А клас. Усі виручені кошти були передані до шкільного фонду.

            Відповідно до Дня укранського козацтва для учнів нашої школи була організована екскурсія до міста Запоріжжя, зокрема на острів Хортиця де учні змогли торкнутися історії становлення укранськогокозацтва.Також відвідали музей та інші цікаві місця міста.

  В рамках тижня здорового способу життя проводився урок доброти «Дивіться на нас, як на рівних» присвячений Всесвітньому Дню інвалідів метою якого є ознайомити дітей з Державними програмами соціальної підтримки інвалідів в Україні; дати інформацію про проведення Параолімпійських  ігор;  формувати в учнів почуття милосердя та солідарності з дітьми з обмеженими фізичними можливостями; виховання толерантного ставлення, підтримки, співчуття до інвалідів.

Також виховні години присвячені відзначенню  Всесвітнього  дня  боротьби зі СНІДом. У цей день акцентувалась  увага на тому, яку серйозну загрозу для життя людей в усьому світі становить ця глобальна проблема.

Для профілактики роботи з учнями, що схильні до првавопорушень систематично проводяться ради профілактики правопорушень метою яких є облік учнів, схильних до порушень дисципліни та порядку, режимних правил поведінки; до агресивної, нетолерантної поведінки у школі, поза школою, у позаурочний час, у спілкуванні з оточенням.Розробка та здійснення програми діяльності з профілактики та попередження правопорушень серед неповнолітніх, особливо серед тих, хто перебуває на внутрішньошкільному обліку. Розповсюдження та пропаганда правових знань серед неповнолітніх із метою виховання правової культури та свідомості, законослухняності, дисциплінованості. Утворення у шкільному закладі атмосфери неприпустимості до будь-яких проявів антигромадської, протиправної поведінки.

За традицією школи  відбувся фестиваль-конкурс «Молодь обирає здоров’я», який проводиться з метою популяризації та пропаганди серед учнівської молоді здорового способу життя, запобігання негативним проявам у молодіжному середовищі, виявлення та підтримки талановитої молоді, залучення школярів до створення позитивної соціальної просвіти та відзначення Року здоров’я..

Програма фестивалю передбачала: конкурс агітбригад, конкурс плакатів, конкурс фотознімків, художніх робіт, літературно-музичні, спортивні, з використанням оригінальних жанрів міні-вистави.

А в кінці грудня в  наш навчальний заклад прийшло справжнє свято! Депутат міської ради Дрига Вадим Вікторович на урочистій лінійці привітав всіх жителів школи з першим зимовим святом , побажав добра і щастя, злагоди і благополуччя, та передав від Святого Миколая солодкі подарунки для всіх учнів школи  з 1 по 11 клас.

Щороку традиційно в нашій школі проводиться День відкритих дверей для батьків. Цей вид роботи потребує єдності школи, батьків, учнів, сприяє згуртуванню шкільного колективу. Цього дня у школі проводились батьківські збори, консультації, екскурсії по школі, організовуються виставки, вечори. Апофеозом вечора  став Святковий новорічний концерт для батьків, підготовлений силами педагогів та учнів. Батьки мали змогу побачити позитивні зміни та досягнення своїх дітей, які відбулися протягом І семестру навчального року.  А депутат міської ради Дрига Вадим Вікторович привітав та подарував учням-переможцям міських олімпіад та конкурсів, за підсумками І семестру, цінні подарунки.

З метою підвищення мотивації учнів до навчання, їхньої участі в олімпіадному та науково – дослідницькому русі, в культурно – спортивному  житті класу й закладу, громадської  активності, створення ситуації успіху, паралельно із загальною державною

12-бальною системою оцінювання навчальних досягнень,  організовано проведення моніторингового дослідження рейтингового оцінювання досягнень учасників навчально – виховного процесу «Мудра сова» та «Кращий клас -2013» яке дає активізувати роботу з учнями класів в напрямку поліпшення рівня навчання, заохочення до отримання кращих результатів у навчанні та вихованні.

            Також кожний класний керівник працює на освітньому порталі «Класна оцінка», який дає можливість висвітлювати навчальні досягнення кожного учня для повідмлення батькам та самим учням в зручний для них час.

            Виховна робота в закладах освіти покликана забезпечити стабільний процес формування й прийняття учнями гуманістичних цінностей та зразків громадянської поведінки. В школі відбувається національно-патріотичне, духовне, моральне становлення особистості, формування творчого мислення, відповідальності. Тому пріоритетними у виховній роботі нашої школи є:

ü  реалізація особистісно орієнтованого підходу у навчально-виховному процесі;

ü  впровадження новітніх технологій виховання як основного чинника стабільного процесу формування і прийняття учнями гуманістичних цінностей, зразків гуманістичної поведінки;

ü  залучення молоді до національної та світової культур;

ü  виховання патріотизму, громадянських якостей;

ü  забезпечення педагогічних умов для соціалізації школярів, виховання в них життєвої компетентності.

Шляхи розв’язання проблеми:

- через підвищення потенційних творчих можливостей класних керівників;

- через впровадження інноваційних технологій в їх діяльність;

- шляхом підвищення методичної компетенції класних керівників в роботі з класним колективом;

- через ведення рейтингу досягнень  учнів;

- через профілактичну роботу з учнями, що схильні до правопорушень;

- через укріплення співробітництва вчителів, учнів та їх батьків.