Додавання і віднімання дробів з однаковим знаменником.
Тема: Додавання і віднімання дробів з однаковим знаменником.
Цілі:
- навчальна: домогтися засвоєння правил додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння виконувати додавання та віднімання дробів з однаковими знаменниками; сформувати вміння розв'язувати вправи, які передбачають додавання та віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками, зокрема, запис мішаного числа у вигляді неправильного дробу;
- розвивальна: розвивати вміння логічно мислити;
- виховна: виховувати старанність, наполегливість.
Тип уроку: засвоєння знань і вмінь.
Обладнання: індивідуальні картки із завданнями підвищеної складності, міні – диктанту.
ХІД УРОКУ
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Учні звітують про стан його виконання.
III. ФОРМУЛЮВАННЯ МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
3 метою створення відповідної мотивації учитель пропонує задачу.
IV. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
- Який дріб показує, яка частина фігури заштрихована на малюнках
- Назвати правильні дроби із знаменником 9;
- Назвати неправильні дроби із знаменником 9;
- Який з дробів більший чи ?
- Який з дробів менший чи ?
- За допомогою якої дії знаходять суму чисел?
- Як називають компоненти додавання?
- Як знайти невідомий доданок? Наведіть приклади.
- За допомогою якої дії знаходять різницю чисел?
- Як називають компоненти віднімання?
- Як знайти невідоме зменшуване? Невідомий від'ємник? Наведіть приклади.
Учитель розкриває магнітну дошку з картками, на яких написані числа, між якими потрібно поставити дії.
Таблиця № 1 „Розпізнай дії”
V. ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ
Вивчення нового матеріалу проводиться у формі розповіді вчителя за таким планом:
1. Як знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками?
Щоб знайти суму двох дробів з однаковими знаменниками, потрібно додати їх чисельники, а знаменник залишити той самий.
Нерідко учні припускаються помилок: додаючи звичайні дроби, додають і чисельник, і знаменник. З метою запобігання таких помилок доцільно ознайомити учнів з буквеним виглядом правила додавання звичайних дробів з однаковими знаменниками:
Таблиця 2. „Додавання дробів з однаковими знаменниками
Наприклад, +==.
2. Як знайти різницю дробів з однаковими знаменниками?
Щоб знайти різницю двох дробів з однаковими знаменниками, потрібно відняти їх чисельники, а знаменник залишити той самий.
Далі пропоную учням розглянути слідуючу таблицю
Таблиця 3. „Віднімання дробів з однаковими знаменниками”
Наприклад, -==.
Звертаю увагу учнів, що віднімання можливе лише при > .
Оскільки однакові знаменники прошу учнів порівняти числа.
Висновок записуємо разом, що а > b
Зазвичай учні легко засвоюють правила додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками. Тому на етапі формування вмінь більше уваги можна приділити усній роботі, а також розв'язуванню рівнянь і текстових задач, у яких застосовують додавання і віднімання дробів.
Можливо, деякі учні виконають завдання раніше від решти. Таким учням можна запропонувати індивідуальні картки із завданнями підвищеної складності.
VІІІ. Домашнє завдання: §32 (вивчити правила додавання і віднімання) С.р.№ 1064, 1067; Д.р. №1076, 1080.