1000 символів ліворуч

Місячник творчого вчителя. Конспект заняття з розвитку мовлення в ДНЗ

Картинки по запросу картинки днз заняття 

Тема: Гарні квіти, весняні квіти

Мета: розширювати уявлення дітей про весняні квіти, вчити визначати основні частини рослин, вправляти у вживанні слів – ознак, продовжувати учити складати описову розповідь з двох – трьох речень, виховувати дбайливе ставлення до природи, розвивати логічне мислення, уяву, спостережливість.

Обладнання: зображення весняних квітів, зображення потяга, кольорові олівці.

Хід заняття

І. Організаційний момент

* Психогімнастика «Привітання»

        Доброго ранку, рідний наш дім!

        Доброго ранку, дітки усі!

        Доброго ранку, сонечко ясне!

        Доброго ранку, садочку прекрасний!

        Вліво – вправо оберніться,

        Одне одному всміхніться.

Сьогодні, на нашому з вами занятті я, пропоную відправитися до лісової галявини на ось такому потязі. (Вихователь показує зображення потяга).

ІІ. Основна частина

  1. Бесіда про квіти

Зараз я, пропоную вам по відгадувати загадки, а відгадавши загадки ви дізнаєтесь про що сьогодні піде мова на занятті.

-         На лісовій галявині ростуть квіти. А які саме, відгадайте.

Навесні я зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадай, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

- Так, це пролісок. Як ви здогадалися, що це пролісок? (У нього є зелене, тоненьке стебельце, ніжні листочки і блакитна квітка).

  -  На що вона схожа? (на весняне небо).

          Стала на поляні в жовтім сарафані,

          Підросте, всміхнеться, для вітрів вбереться

          В платтячко біленьке, пишне та легеньке. (Кульбаба)

 - Так, це кульбаба. Розкажіть про неї. ( Вона має жовту квітку, стебельце, листочки молоді та ніжні).

          Із зеленої сорочки

          Що зіткав весною гай,

          Білі дивляться дзвіночки,

          Як зовуть їх ти вгадай. (Конвалія)

-         Так, це конвалія.

-         Вам подобаються квіти? (так)

-         Яка квіточка подобається найбільше? Чому? ( мені подобається пролісок, адже в нього блакитні пелюстки…)

2. Дидактична гра «Хто звідки?»

     Вихователь показує дітям зображення різних квітів та пропонує розповісти, де живе та назвати відповідне середовище зростання рослин.

  • Що це? (це тюльпан). Де росте тюльпан? (у парку) Який він? (парковий
  • Що це? (це пролісок). Де росте пролісок? (у лісі) Який він? (лісовий)
  • Що це? (це кульбаба). Де росте кульбаба? (на лузі) Яка вона? (лугова)
  • Що це? (це нарцис). Де росте нарцис? (у саду) Який він? (садовий)

3. Дидактична гра «Порівняй»

   Вихователь пропонує дітям скласти порівняльні речення про квіти.

  • У тюльпана високе стебельце, а у проліска низьке;
  • У проліска пелюстки блакитні, а у кульбаби жовті;
  • Фіалка маленька, а тюльпан великий;
  • Пролісок схожий на небо, а кульбаба на сонечко.

* Психогімнастика «Дзвіночки»

- На лісовій галявині ростуть лісові дзвіночки. Заплющте очі та уявіть, що ви – дзвіночки. Дзвіночки хитають голівками і радіють сонячному ранку. Струшують з себе росу. Озираються навкруги. Вітаються із сусідами – дзвіночками. Ось уде й день настав. Подув вітерець. Захиталися дзвіночки, задзвеніли.

Діти імітують дзвін: «Дін – дон – дін – дон!»

- Погрався вітерець із квіточками та й полетів. Сонце припікає. Схотіли дзвіночки пити. Почали вони тягтися своїми корінцями до води. Попили і розпустилися ще більше. Настав вечір. Дзвіночки опустили голівки. Засинають.

4. Вправа «Взнай за описом»

-         З’являються першими з – під снігу, низенькі, блакитні, мають вузькі листочки (проліски);

-         Жовті, яскраві, схожі на великі зірочки (нарциси);

-         Ароматна квітка білого кольору, на тоненькому стеблі, має багато маленьких білих дзвоників (конвалія);

-         Квіточки схожі на маленькі жовті кульки, які вдень відкриваються, а ввечері закриваються (кульбаба).

ІІІ. Підсумок

-         Про які квіти ми з вами сьогодні говорили на занятті? (тюльпан, кульбаба, конвалія, нарцис);

-         Як одним словом можна назвати пролісок, барвінок, кульбабу? (квіти).

-         Гра «Закінчи речення»

Вихователь починає речення, а діти завершують його.

  • Квіти потрібні для того, щоб … (ними милуватися);
  • Квіти потрібні для того, щоб … (їх дарувати);
  • Квіти потрібні для того, щоб … (навкруги був приємний аромат);
  • Квіти потрібні для того, щоб … (вони прикрашали природу).

-         Скоро до нас прийде вже весна, сонечко почне більше світити і гріти, і почнуть розквітати квіточки. А з вашою допомогою квіточки в нашому садочку можуть розквітнути трішки швидше. Допоможете?

-         Тоді я, вам роздаю ось такі квіти, а ви їх розфарбовуєте і ми з вами створимо квіткову галявину у нас в садочку.

-         Заняття закінчено, відпочивайте.