1000 символів ліворуч
  • 33 школа Кировоград официальный сайт
  • sc9999
  • sc9998
  • Комунальний заклад

    Навчально-виховне об'єднання № 33

    "Загальноосвітня школа I-III ступенів, дошкільний навчальний заклад Кіровоградської міської ради Кіровоградської області"

  • Комунальний заклад

    Навчально-виховне об'єднання № 33

    "Загальноосвітня школа I-III ступенів, дошкільний навчальний заклад Кіровоградської міської ради Кіровоградської області"

  • Комунальний заклад

    Навчально-виховне об'єднання № 33

    "Загальноосвітня школа I-III ступенів, дошкільний навчальний заклад Кіровоградської міської ради Кіровоградської області"

Мета: навчати учнів читати вдумливо і виразно, усвідомлювати зміст прочитаного, розмірковувати, придивлятися, прислухатися до звучання художнього слова; розвивати мовлення учнів, естетичний смак; прищеплювати любов до художнього слова.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1. Гра «Дощик». Робота над скоромовкою

Діти читають хором:

• Накрапає дощ (тихо);

• Дощ сильнішає (голосніше);

• Злива (голосно);

• Дощ слабшає (тихіше);

• Дощ припинився (читання припиняється).

Заболіло горло в горили —

Бо горила багато говорила.

2. Читай чітко, весело!

— Гей, Федької —

Питають люди, —

Чом заліз

У кропиву ти?

— А тому, що

З дідусем

Ми на пасіку

Ідем.

Там такі кусючі бджоли —

Гірш, ніж лікарські уколи.

Нажалю своє тут тіло, щоб не так

Од бджіл

Боліло!

К. Дяченко

III.ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

— Прочитайте, як ви замінили рядками з «Білого» вірша подані речення (с. 78).

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Відгадайте загадку.

• Я крилатий і пухнастий,

Золотистий і смугастий,

Над лужком танок веду,

Дзвінко, весело гуду. (Джміль)

— Сьогодні ми поринемо в таємниці художніх творів. Під час читання розмірковуйте, уявляйте, придивляйтеся, прислухайтеся.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання тексту про джмеля (с. 79)

— Які звуки та образи виникли у вашій уяві?

— Який це звук — оксамитовий? Пригадайте, яка на дотик тканина оксамит. Цю ознаку перенесено на звук. Переносне значення слова оксамитовий — приємний, м’який.

— Які з виділених слів допомогли вам побачити джмеля? Опишіть його.

Фізкультхвилинка

Плів павутинку павучок —

І заболів йому бочок.

Встанем разом на хвилинку

Й проведем фізкультхвилинку.

Руки вгору, руки вниз,

Вліво, вправо повернись.

Сіли — встали, сіли — встали,

Кошенята заплигали,

У долоньки заплескали

І за парти посідали.

2. Опрацювання вірша В. Лучука «Дикий мак» (с. 79-80)

1) Робота над загадками.

— Відгадайте загадки і дізнайтеся, які квіти вибрав джміль. Знайдіть їх на малюнку.

• Наче сонця серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Що звуть квіточку... (ромашка).

• Запалали в чистім полі

Квіти гарні, всі червоні.

То палає влітку так

Польовий червоний... (мак).

2) Гра «Рибки». Самостійне мовчазне читання вірша учнями.

— Поміркуйте, як треба читати вірш.

— Спробуйте передати голосом, що маку стало соромно.

3) Виразне читання вірша учнями.

— Як ви гадаєте, чому мак хотів підслухати розмову?

— Оберіть відповідь:

а) був занадто цікавий;

б) був невихований.

— Чому мак почервонів?

— Знайдіть у вірші риму.

3. Опрацювання тексту Зірки Мензатюк «Мак» (с. 79-80)

1) Виразне читання тексту вчителем.

— Які картини поставали у вашій уяві під час слухання тексту?

2) Виразне читання тексту учнями.

— Як ви вважаєте, чи звертається письменниця до вас?

— Що вам захотілося зробити, запам’ятати?

— Які образи квітки маку створено у прочитаних вами текстах?

— Закінчіть думку: «Мак хотів підслухати таємницю і від сорому.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

— Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

— Що було найбільш цікавим?

— Чого вас навчає текст Зірки Мензатюк «Мак»?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вивчити напам’ять вірш «Дикий мак».