1000 символів ліворуч

Закріплення знань про звукове значення букви “Щ” (ща). Удосконалення навичок читання.

Тема уроку.  Закріплення знань про звукове значення букви “Щ” (ща). Удосконалення навичок читання.

Мета уроку. Закріпити звукове значення букви “ща”; повторити матеріал тексту “Батьківщина”, ознайомити учнів із порами року, назвами місяців; вчити зв’язно висловлювати свої думки на задану тему; удосконалювати  вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; навичку свідомого і правильного, виразного читання; розвивати пам’ять, увагу, виховувати любов до Батьківщини.

Обладнання: Буквар (авт: М.  Вашуленко, Н. Скрипченко), склади-блискавки, індивідуальні фішки, ілюстративний матеріал по темі “Україна” Супутник Букваря. Від А до Я. ,магнітна дошка. предметні малюнки (щука, щит, щавель, щеня, щітка, тощо),

Тип уроку: комбінований.

                                                    

Хід уроку

І. Організація учнів.

  1. Психологічне настроювання учнів.

-         Наш урок, любі діти, повинен бути якнайкращим, а ви, учні, повинні бути:

  УВАЖНИМИ

  РОЗУМНИМИ

  ОРГАНІЗОВАНИМИ

  КМІТЛИВИМИ

ІІ. Закріплення набутих учнями знань.

-         Отож, на попередньому уроці ви познайомились із буквою “щ” (ща) вивчили особливості  її вимови і звукове позначення. То ж давайте ми цю букву пригадаємо і склади із нею прочитаємо.

1. Читання складової таблиці

2.Склади-блискавки

(Діти читають хором)

- Діти, будьте дуже уважні. Якщо до складів із буквою “ща” заблукає інша буква – запамятайте ці склади:

 чи,  щи,  ща,  ще,  щі,  жи, ша,  шу.

-         Молодці! Гарно ви читали, але чи були уважними?

-         Які склади були зайвими, які заблукали?

  (Так, це склади   чи,  жи,  ша)

-         Утворіть, будь-ласка, із поданих прямих складів – непрямі, тобто поставте на початку голосний звук, а потім звук, що позначає приголосний.

  (ащ,  ощ,  ущ,  ищ,  іщ,  ещ)

-         Дітки, а які особливості і загадки має ця буква?

 (Ця буква позначає звукосполучення   [ШЧ ] (Вона завжди позначає 2 звуки).

-         пригадаємо, які звуки позначають ці букви. Я буду називати букву, а ви сигнальною паличкою із фішками  визначатимете, який звук – голосний чи приголосний, позначає ця буква.

-        

3.      Для кращого засвоєння букви (ща) прочитаємо слова поданих аналітико – синтетичним способом.

4. Робота на дошці

— з’єднайте стрілочками звукові схеми і слова до них: щука, борщ, ящик.

-Гра «Жук-буквоїд»

— Вставте пропущені букви в словах:

с.р.к.     гн.здо           (о, і, о, а, у, и)       р.к.в.чка

5.Гра «Злови звуки»

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку

VІ. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Вступне слово вчителя.Слово.

-         Молодці! Гарно ви працюєте, активні, чемні діти.

 Але от чи слово ви складете, у якому слові є усі ці букви, що ви відшукали. Щоб вам допомогти, я дам таку підказку:

-         Як називається країна, де людина народилася?

 (Це рідний край)

-         А ще?

 (Батьківщина)

-         Як ще можна сказати по іншому, уявляючи або  слухаючи це слово?

 (Батьківщина – Вітчизна – рідний край – Рідна земля – Україна – Вкраїна)

-         От молодці! Як багато слів ви запамятали з минулого уроку. Та думаю, що ще більше ви запамятали про рідну землю, де ви живете. Ми на минулому  уроці читали текст

-          “Батьківщина”. А також складали з вами таблицю павутинку “Батьківщина – Україна”. Отож, звернемось  до нашої таблиці – павутинки.

-         Прочитайте хором слова із павутинки

                                                     мова  земля  пісня

Батьківщина - Україна

гори

Вітчизналаниморе  край

 

Фізкультхвилинка.

2) Словникова робота

Шахти — підземні споруди, де добувають вугілля. Багато шахт в Україні на Донбасі.

Дніпро має старовинну назву Славутич. Іноді ці обидві назви вживають разом:Дніпро-Славутич.

3.Речення

-         Використовуючи слова із павутинки, дайте повні відповіді на запитання. Запросіть  наших гостей у мандрівку нашою землею.

-         Що таке Батьківщина?                                      

 (Батьківщина – це рідний край)

(Батьківщина – це наша земля)

-         Як називається наша  Батьківщина?

 (Батьківщина наша називається Україна)

-         Чому ми наш край називаємо рідним?

 (Бо тут звучить рідна мова і материнська пісня)

-         Що таке Україна?

(Україна – це лани пшениці, багато полів і садів)

-         Що є в Україні?

 (У нас є гори Карпати, багато річок і два моря)

-         Ви бачите яка багата рідна наша матінка – земля.

4.. Робота з “Букварем” (с. 122)

5.Робота над текстом “Наша Батьківщина”.

-        Діти, ми вивчили нову букву – “ща” і тепер зможемо прочитати одне з найдорожчих слів для кожної людини. Це слово – Батьківщина.

5. Словникова робота.

а) пояснення значення слів.

Батьківщина – рідний край.

Прадід – батько діда або баби, у переносному значенні – людина минулих поколінь, предок.

Льон – трав’яниста технічна рослина, зі стебел якої виготовляють волокно, а з насіння –олію.

Безкраї – які не мають видимих меж, безмежні.

Шахта – система підземних споруд, де добувають корисні копалини (переважно вугілля)

Україна               вишневі сади

6. Читання тексту вчителем.

-        Як називається наша Батьківщина?

а) Напівголосне читання учнями тексту.

б) Читання “ланцюжком”.

в) Хорове читання.

7. А зараз пограємо з вами в гру, яка називається “Розвідники”. Вибіркове читання.

-        Як називається наша Батьківщина?

-        Прочитайте слова з буквою (ща).

-        Відшукайте скільки вжито в тексті слово Батьківщина.

-        Про яку річку йдеться мова?

8. Переказування тексту.

 

9. Майже всі здолали перешкоди, уважно слухали, читали текст. Для засвоєння знань проведемо гру “Голосуємо»( Якщо ви згодні з відповіддю, то сидите тихо, якщо відповідь не правильна, то плескайте в долоні)

-        Я люблю свою Батьківщину.

-        Мені подобається мова – українська.

-        Символи моєї Батьківщини – кленове листя і березове (тупіт).

-        Без верби і калини немає України.

-        Столиця України село Слобода (тупіт).

-        Столиця моєї Батьківщини – Київ.

-        По території України протікає головна річка – Дніпро.

XI. Хвилинка відпочинку. Малюнковий калейдоскоп.

 -       У кожного з вас на парті лежить аркуш паперу і кольорові олівці. Намалюйте на ньому частинку своєї Батьківщини ( 1 учень малює небо, 2 – сонце, 3 – будинок, 4 – кущ калини, 5 - травичку, 6 – квіти, 7- річку, 8 – птахів і т.д.).

-        З усіх малюнків ми створимо один.

XII. Підсумок уроку