1000 символів ліворуч
  • 33 школа Кировоград официальный сайт
  • sc9999
  • sc9998
  • Комунальний заклад

    Навчально-виховне об'єднання № 33

    "Загальноосвітня школа I-III ступенів, дошкільний навчальний заклад Кіровоградської міської ради Кіровоградської області"

  • Комунальний заклад

    Навчально-виховне об'єднання № 33

    "Загальноосвітня школа I-III ступенів, дошкільний навчальний заклад Кіровоградської міської ради Кіровоградської області"

  • Комунальний заклад

    Навчально-виховне об'єднання № 33

    "Загальноосвітня школа I-III ступенів, дошкільний навчальний заклад Кіровоградської міської ради Кіровоградської області"

Тема уроку.  Закріплення знань про звукове значення букви “Щ” (ща). Удосконалення навичок читання.

Мета уроку. Закріпити звукове значення букви “ща”; повторити матеріал тексту “Батьківщина”, ознайомити учнів із порами року, назвами місяців; вчити зв’язно висловлювати свої думки на задану тему; удосконалювати  вміння виконувати звуко-буквений аналіз слів; навичку свідомого і правильного, виразного читання; розвивати пам’ять, увагу, виховувати любов до Батьківщини.

Обладнання: Буквар (авт: М.  Вашуленко, Н. Скрипченко), склади-блискавки, індивідуальні фішки, ілюстративний матеріал по темі “Україна” Супутник Букваря. Від А до Я. ,магнітна дошка. предметні малюнки (щука, щит, щавель, щеня, щітка, тощо),

Тип уроку: комбінований.

                                                    

Хід уроку

І. Організація учнів.

  1. Психологічне настроювання учнів.

-         Наш урок, любі діти, повинен бути якнайкращим, а ви, учні, повинні бути:

  УВАЖНИМИ

  РОЗУМНИМИ

  ОРГАНІЗОВАНИМИ

  КМІТЛИВИМИ

ІІ. Закріплення набутих учнями знань.

-         Отож, на попередньому уроці ви познайомились із буквою “щ” (ща) вивчили особливості  її вимови і звукове позначення. То ж давайте ми цю букву пригадаємо і склади із нею прочитаємо.

1. Читання складової таблиці

2.Склади-блискавки

(Діти читають хором)

- Діти, будьте дуже уважні. Якщо до складів із буквою “ща” заблукає інша буква – запамятайте ці склади:

 чи,  щи,  ща,  ще,  щі,  жи, ша,  шу.

-         Молодці! Гарно ви читали, але чи були уважними?

-         Які склади були зайвими, які заблукали?

  (Так, це склади   чи,  жи,  ша)

-         Утворіть, будь-ласка, із поданих прямих складів – непрямі, тобто поставте на початку голосний звук, а потім звук, що позначає приголосний.

  (ащ,  ощ,  ущ,  ищ,  іщ,  ещ)

-         Дітки, а які особливості і загадки має ця буква?

 (Ця буква позначає звукосполучення   [ШЧ ] (Вона завжди позначає 2 звуки).

-         пригадаємо, які звуки позначають ці букви. Я буду називати букву, а ви сигнальною паличкою із фішками  визначатимете, який звук – голосний чи приголосний, позначає ця буква.

-        

3.      Для кращого засвоєння букви (ща) прочитаємо слова поданих аналітико – синтетичним способом.

4. Робота на дошці

— з’єднайте стрілочками звукові схеми і слова до них: щука, борщ, ящик.

-Гра «Жук-буквоїд»

— Вставте пропущені букви в словах:

с.р.к.     гн.здо           (о, і, о, а, у, и)       р.к.в.чка

5.Гра «Злови звуки»

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку

VІ. Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Вступне слово вчителя.Слово.

-         Молодці! Гарно ви працюєте, активні, чемні діти.

 Але от чи слово ви складете, у якому слові є усі ці букви, що ви відшукали. Щоб вам допомогти, я дам таку підказку:

-         Як називається країна, де людина народилася?

 (Це рідний край)

-         А ще?

 (Батьківщина)

-         Як ще можна сказати по іншому, уявляючи або  слухаючи це слово?

 (Батьківщина – Вітчизна – рідний край – Рідна земля – Україна – Вкраїна)

-         От молодці! Як багато слів ви запамятали з минулого уроку. Та думаю, що ще більше ви запамятали про рідну землю, де ви живете. Ми на минулому  уроці читали текст

-          “Батьківщина”. А також складали з вами таблицю павутинку “Батьківщина – Україна”. Отож, звернемось  до нашої таблиці – павутинки.

-         Прочитайте хором слова із павутинки

                                                     мова  земля  пісня

Батьківщина - Україна

гори

Вітчизналаниморе  край

 

Фізкультхвилинка.

2) Словникова робота

Шахти — підземні споруди, де добувають вугілля. Багато шахт в Україні на Донбасі.

Дніпро має старовинну назву Славутич. Іноді ці обидві назви вживають разом:Дніпро-Славутич.

3.Речення

-         Використовуючи слова із павутинки, дайте повні відповіді на запитання. Запросіть  наших гостей у мандрівку нашою землею.

-         Що таке Батьківщина?                                      

 (Батьківщина – це рідний край)

(Батьківщина – це наша земля)

-         Як називається наша  Батьківщина?

 (Батьківщина наша називається Україна)

-         Чому ми наш край називаємо рідним?

 (Бо тут звучить рідна мова і материнська пісня)

-         Що таке Україна?

(Україна – це лани пшениці, багато полів і садів)

-         Що є в Україні?

 (У нас є гори Карпати, багато річок і два моря)

-         Ви бачите яка багата рідна наша матінка – земля.

4.. Робота з “Букварем” (с. 122)

5.Робота над текстом “Наша Батьківщина”.

-        Діти, ми вивчили нову букву – “ща” і тепер зможемо прочитати одне з найдорожчих слів для кожної людини. Це слово – Батьківщина.

5. Словникова робота.

а) пояснення значення слів.

Батьківщина – рідний край.

Прадід – батько діда або баби, у переносному значенні – людина минулих поколінь, предок.

Льон – трав’яниста технічна рослина, зі стебел якої виготовляють волокно, а з насіння –олію.

Безкраї – які не мають видимих меж, безмежні.

Шахта – система підземних споруд, де добувають корисні копалини (переважно вугілля)

Україна               вишневі сади

6. Читання тексту вчителем.

-        Як називається наша Батьківщина?

а) Напівголосне читання учнями тексту.

б) Читання “ланцюжком”.

в) Хорове читання.

7. А зараз пограємо з вами в гру, яка називається “Розвідники”. Вибіркове читання.

-        Як називається наша Батьківщина?

-        Прочитайте слова з буквою (ща).

-        Відшукайте скільки вжито в тексті слово Батьківщина.

-        Про яку річку йдеться мова?

8. Переказування тексту.

 

9. Майже всі здолали перешкоди, уважно слухали, читали текст. Для засвоєння знань проведемо гру “Голосуємо»( Якщо ви згодні з відповіддю, то сидите тихо, якщо відповідь не правильна, то плескайте в долоні)

-        Я люблю свою Батьківщину.

-        Мені подобається мова – українська.

-        Символи моєї Батьківщини – кленове листя і березове (тупіт).

-        Без верби і калини немає України.

-        Столиця України село Слобода (тупіт).

-        Столиця моєї Батьківщини – Київ.

-        По території України протікає головна річка – Дніпро.

XI. Хвилинка відпочинку. Малюнковий калейдоскоп.

 -       У кожного з вас на парті лежить аркуш паперу і кольорові олівці. Намалюйте на ньому частинку своєї Батьківщини ( 1 учень малює небо, 2 – сонце, 3 – будинок, 4 – кущ калини, 5 - травичку, 6 – квіти, 7- річку, 8 – птахів і т.д.).

-        З усіх малюнків ми створимо один.

XII. Підсумок уроку