1000 символів ліворуч

Про стан роботи з батьківською громадськістю в І семестрі 2015-2016 навчального року

Робота з батьками в закладі спрямована на створення єдиного колективу вчителів, батьків, учнів. Протягом І семестру 2015-2016 навчального року були проведені загальношкільні батьківські збори (вересень, жовтень 2015 р.), на яких розглядали питання щодо змін у структурі 2015-2016 навчального року, організації та проведення ювілейних заходів, організації харчування учнів, охоплення навчанням дітей шкільного віку у мікрорайоні закладу, нагородження педагогічних працівників закладу та створення безпечних умов під час навчально-виховного процесу.

Школа має дбати про постійний розвиток педагогічних знань батьків учнів, вдаючись до різних методів роботи, найпоширенішими серед яких є батьківський всеобуч, який проводиться щомісяця і передбачає надання батькам знань з методики виховання, привернення їх уваги до актуальних проблем родинної педагогіки за допомогою лекцій, бесід, консультацій. До проведення лекторію були залучені практичний психолог та соціальний педагог Доценко І.Л., класні керівники, педагог-організатор Кушнірова Н.І., медична сестра Лапко С.О..
Традиційною формою роботи є класні батьківські збори. З метою підвищення рівня педагогічних знань батьків та надання психолого-педагогічної допомоги у питаннях виховання власних дітей на початку навчального року був складений орієнтовний графік та тематика проведення батьківських зборів відповідно вікових особливостей розвитку дітей. Так, в вересні були розглянуті такі питання: «Початок шкільного навчання – важливий етап у житті дитини», «Виховання поваги та любові до батьків, рідної землі, історії свого народу (громадянське виховання)» – 1-4 класи; «Можливості родини в розвитку пізнавальної активності дитини», «Особливості адаптації та навчальної діяльності п'ятикласників» - 5-6 класи; «Приклад батьків у вихованні дітей», «Навчальна діяльність школяра і керівництво нею» - 7-8 класи; «Із родинної педагогіки: хто і що виховує наших дітей?», «Побудова психолого-педагогічного контакту між вчителями, батьками та учнями. Типові помилки та шляхи їх подолання» - 9-11 класи. В грудні 2015 року на батьківських зборах розглядалися такі питання: «Юридична консультація: «Закон, родина, дитина (морально-правове виховання дітей у родині)» - 1-11 класи; «Розвиток емоційної сфери молодшого школяра. Прояви порушень емоційно-вольової сфери дітей», «Батьки і діти (роль особистого прикладу батьків у правовому вихованні молодших школярів)» – 1-4 класи; «Хочу і повинен (профілактика правопорушень)», «Роль родини в організації дозвілля дітей», «Про покарання і заохочення в сім'ї» - 5-6 класи; «Об'єм вільного часу старшокласника», «Батьківське розуміння як основна умова профілактики вживання наркотичних речовин», «Дотримання в сім'ї принципів загальнолюдської моралі» - 7-8 класи; «Ким я хочу працювати і чи зможу? Здоров'я і професія», «Роль родини у формуванні в дитини рис громадянина» - 9-11 класи.
Родинне виховання – це природна і постійно діюча ланка, що обумовлює розвиток людини на всіх стадіях її життя. Тому у своїй виховній діяльності кожен класний керівник тримає тісний зв'язок із сім'єю, підвищує її психолого-педагогічну культуру, активно впливає на взаємини з батьками, учнями, вчителями. Свідченням цього є постійні зустрічі педагогів з батьками учнів, відвідування ними загальношкільних позакласних заходів. У стосунках «батьки-вчителі» панує співдружність. У напрямку ціннісного ставлення до родини робота спрямована на пошук максимальної взаємодії між батьками та вчителями. Традиційними стали спільні родинні свята, КТС-фестивалі, класні тематичні заходи. Особливе захоплення у батьків викликав урочистий концерт з нагоди відзначення 105-річчя школи, який проводився на базі Кіровоградської обласної філармонії. До програми виступу були залучені 94 учня закладу, всі педагогічні працівники, запрошені батьки, високі та поважні гості, випускники.
За ініціативи батьківських комітетів класів проводилось багато заходів: екскурсії, свята, ранки; здійснювалась посильна матеріальна підтримка закладу.
Протягом І півріччя 2015-2016 навчального року практичним психологом Доценко І.Л. проводилися індивідуальні зустрічі, консультації для батьків. Також в грудні відповідно наказу ЦМСПС був проведений моніторинг серед учнів 9 класів, їх батьків та педагогів закладу з метою визначення ролі позашкільної освіти та гурткової роботи в житті дітей, який позитивно означив результати виховної діяльності педагогічного колективу.