1000 символів ліворуч

Інтегроване заняття в групі продовженого дня ( бібліотечний урок). Огляд дитячої преси

                          Тема: Огляд дитячої преси «Хочу все знати»

alt


Мета: Розширити знання дітей про дитячу періодичну пресу; активізувати інтерес до неї.
Розвивати уміння самостійно читати дитячу періодику. Практично ознайомити з поняттями «поштар»,«журнал», «газета», «редакція», «номер журналу» та ін..
Розвивати навички читання, образне мислення, комунікативні здібності.
Виховувати любов до рідного слова, повагу та інтерес до різних професій
Обладнання: виставка дитячих журналів „Барвінок", „Пізнайко", „Веселі картинки", „Соняшник", „Малятко", „Яблунька", „Стежка", „Дивосвіт"; газет „Новачок", „Казковий вечір" та ін., проектор, презентації, роздатковий матеріал для вправи «Створюємо власний журнал»

Девіз-епіграф
Читай журнали та газети!
І подолай усі тенета.
Дізнаєшся про Всесвіт гарний,
Труди твої не будуть марні!
                                                 Хід виховної години.
І. Організація класу. Повідомлення теми та завдань виховної години.
Діти, сьогодні у нас дуже цікаве і незвичайне заняття, на якому присутні багато гостей. Заняття, на якому вас чекає багато сюрпризів та цікавих завдань. Вітаємо на нашому занятті бібліотекаря Сивирин Людмилу Миколаївну. Як ви думаєте, які обов'язки у бібліотекаря?
Ну що ж, розпочнемо.
Слайд №1
Тема заняття Огляд дитячої преси «Хочу все знати»
Звучить музика, стук у двері, заходить поштар і роздає конверти.
Діти, хто до нас завітав?
Яку роботу виконує поштар?
Слайд №2
Поштар
Про все цікаве на планеті
Читай в журналі чи газеті.
Вчитель: Поштар приносить в кожен дім листи, аще журнали та газети, які одним словом можна назвати періодика. Давайте подумаємо, чому?
ІІ. Словникова робота. Робота з тлумачним словником.
А чи знаєте ви, що означає слово «преса»? (передбачення дітей )
Які значення може мати слово „журнал"?
(класний, журнал обліку відвідування, періодичне видання)
Пояснення значення слів
„Довідкове бюро"
ПРЕСА-Друковані видання — періодичні (газети, журнали, бюлетені і т. ін.)
Газета – періодичне, переважно щоденне видання друку, яке містить різноманітні матеріали про поточні події. Газета містить також літературні твори, ілюстрації, фотографії та рекламу.
Газети бувають: державні, обласні, районні, низові (газети установ, учбових закладів наприклад „Гімназист").
журнал-. Періодичне друковане видання у вигляді книжки.
журналіст- Професіональний літературний працівник газет, журналів, радіо та інших органів інформації і пропаганди.
редактор-Керівник якого-небудь видання.
ІІІ. Робота з виставкою журналів
А тепер наше рекламне агенство "Хочу все знати" прорекламує свою газету так, щоб викликати інтерес до її прочитання в інших учнів
(учні розповідають)

„Барвінок" – друг усім,
Він входить в кожен дім!
Його читають геть усі:
Батьки, і діти, й бабусі.

Тихе надвечір'я
Огортає плечі
З мамою читаю
Я "Казковий вечір".
Де живе легенда,
Тихо лине казка.
Над усім панують
Тут добро і ласка,
Ось Жар-птиця губить
Золоту пір'їну,
Та Іван-царевич
Врятував дівчину,
Гноми й чарівниці –
Чудеса тривають,
І в "Казковий вечір
В гості завітають".

Щоб Країну Знань пізнати
Без нудьги і лінощів,
"Пізнайко" раджу я читати
зранку і до півночі.

Про моря та океани,
Капітанів кораблів
"Стежка" все на світі знає
і поділиться усім.
А коли йде дощ, негода,
Всі уроки вивчені,
Журнал "Стежку" читати
Ми всім класом привчені.

Велику дитячу газету читаю охоче,
Бо знати багато цікавого хочу
Вірші та кросворди, чудові казки
З братом читаємо ми залюбки.

Журнал Малятко
Я читаю залюбки,
Бо кросворди в ньому вміщені й казки,
Рецепти різних страв тут ти зустрінеш,
Іграшку по викройці пошиєш.

Друже мій, читай "Пізнайко",
Передплачуй без вагань,
Тридцять дві вже є сторінки,
А цікавинок, а знань!
В ньому, вічно молодому,
Все для нас – краси зразок.
Стільки віршиків у ньому
А малюнків, а казок!
А мандрівки, а пригоди
Серед буднів, серед свят
Ще й з любов'ю до природи,
До звірят і пташенят.
Знайдеш ти й веселі жарти,
Разом ми посміємось.
Прочитать пильніше варто –
І впізнаєш ти когось.
Тридцять дів вже є сторінки,
А цікавинок, а знань!
Друже мій, читай "Пізнайко",
Передплачуй без вагань!

Долучившись до команди професора Крейда –
знавця всіх наук –
ви переконаєтесь:
"Бути розумним - це круто!"
Крейд розповість про складні наукові поняття та природні явища цікаво, яскраво і просто.

«Яблунька» вітами стиха шепоче,
Мов розказати тобі вона хоче
Про загадки й таємниці природи,
Дивні мандрівки, веселі пригоди,
До «Школи гарних манер» запросити
На «Кухні веселій» смачним пригостити -
Є за що дітям журнал цей любити.

Бібліотекар розповідає про те, які журнали та газети є в шкільній бібліотеці.
У нашій бібліотеці живе багато журналів та газет різної направленості, для різного віку та на будь-який смак. Вони з нетерпінням чекають на зустріч із вами. Адже на їх сторінках багато цікавих, пізнавальних, захоплюючих розповідей, оповідань, віршів, які допоможуть вам у навчанні, навчать логічно мислити, відкриють таємниці навколишнього світу. А ще є журнали, з якими можна весело і змістовно провести дозвілля, навчитися робити цікаві речі, вони запропонують багато подорожей, конкурсів, вікторин. Це
Діти, коли ви почитаєте ці журнали і газети, то отримаєте відповіді на безліч цікавих, мудрих, кумедних запитань, які постійно виникають у вас і на які дорослі не завжди можуть вам відповісти: "Як виглядають інопланетяни?", "Навіщо півням гребінь на голові ?", "Чому людям подобається солодке, а гірке - ні?", " Яка вага усіх книг планети ?", "Хто вигадав пісню?", "Хто створив першу картину?", "Чому Венера крутиться проти часової стрілки?", "Як виміряти довжину блискавки і веселки?", "Чому нас називають людьми", " Чи є у Всесвіті планета, схожа на нашу?", " Чому вода мокра?", "Як на землі виникли гори?", "Де люди відпочиватимуть у майбутньому?" Тож, любі чомусики, частіше гортайте сторінки дитячих журналів і газет та дізнавайтеся безліч нового та цікавого.
IV Фізкультхвилинка
Діти співають пісню «А ми любимо читати»
Вихователь. В усіх куточках світу у газети та журнала є свої кореспонденти, які уважно слідкують за життям і про саме цікаве негайно повідомляють до редакції. По радіо, телефону, телеграфу приходять до редакції новини. А на наступний день ці новини з'являються в періодичних виданнях.. Газети та журнали друкують великим тиражем на спеціальних машинах в друкарні. Тому одночасно свіжі номери періодики читають мільйони людей. Разом з газетами та журналами до нас в будинок приходять незвичайні люди: поети, композитори, вчені, винахідники, мандрівники, політичні діячі. Багато людей приймають участь в виданні газет та журналів – кореспонденти, редактори, художники, друкарі та інші люди, які працюють на друкарських та електронних машинах. А готову продукцію розвозять в усі кінці світу машини, поїзди, літаки, пароплави.
От зараз і ми спробуємо створити власний журнал про життя нашого класу. В нашому журналі є аж два головних редактора. Це-я, та наша Вікторія Олександрівна. Тому ми на правах головних редакторів розподілили наш клас на робочі групи. А наш поштар Печкін приніс завдання в конвертах. Завдання полягає в тому, що кожна група повинна створити частинку журналу - одну сторінку. А потім ми зшиємо всі сторінки в один журнал. Проте , звичайно, спочатку повинні попрацювати кореспонденти.
V Робота в групах. (Практична робота)
Завдання: оформити свою сторінку журналу «Школярик»
1 група – титульна сторінка
2 група – сторінка-цікавинка
3група – сторінка пізнавальна
4 група – сторінка вітальна
5 група – остання сторінка
В кожній групі визначений кореспондент,головний редактор, творчий редактор, літературний редактор,художній редактор, дизайнер.
Кореспондент кожної групи бере інтерв'ю
1 група -Як би ви хотіли назвати власний журнал? Чому? (Школярик, Однокласник, Мій клас, Мій помічник)
2 група – Які матеріали повинна містити сторінка –цікавинка?(розфарбовки, кросворди, ребуси)
3 група –Що може містити пізнавальна сторінка? (Вірші, тексти, оповідання, казки на певну тему)
4 група- Яке свято наближається? Кого будемо вітати? Які матеріали міститиме сторінка? (Вітаємо маму, бабусю, сестричку зі святом 8 Березня)
5 група – Які матеріали зазвичай вміщує остання сторінка? Чи можна на останній сторінці розмістити загальне фото нашого класу, тобто редакції? Чому?
VІ Підсумок виховної години.
• Що ж, ми з вами ознайомились з періодичними виданнями для дітей.
• Які нові слова вивчили?
• Підніміть руку в кого з'явилось бажання виписати періодичні видання додому?
• А хто відвідуватиме бібліотеку?

Отже, якщо ви, діти, будете читати журнали і газети, то будете знати про всі події, що відбуваються в нашій країні, то вони відкриють для вас скарби знань, умінь, доброти, радості

• додаток
В І К Т О Р И Н А
1. Що таке періодичні видання?
2. Чому вони називаються періодичними?
3. Що таке рубрика?
4. Які дитячі газети знаєте?
Що означає слово газета?

Які дитячі журнали знаєте?
5. Який журнал про природу? („Яблунька")
6. Яка різниця між газетою і журналом?
7. Як називається наша шкільна газета?
8. Які ще газети та журнали можна прочитати в шкільній бібліотеці?