1000 символів ліворуч

Аналіз роботи творчої групи за І семестр 2012-2013 н.р.

Аналіз роботи

творчої групи «Ініціатива» за І семестр 2012-2013 н.р.

 

 До  творчої  групи  входить 6  педагогічних працівників:Лихошерстова  І.А., вихователь гпд, Назірова О.І., вихователь гпд, Мельниченко Н.С.,вчитель англійської мови, класний керівник 5 класу, Федоренко О.М., вчитель української мови та літератури, класний керівник 11 класу, Пустовойт Т.Л., вчитель фізики, класний керівник 9 класу, Доценко І.Л., практичний  психолог.

  Даних педагогічних працівників об’єднує робота над проблемою «Забезпечення принципу  наступності через партнерство всіх учасників виховного процесу та соціуму в процесі впровадження системи КТД», яка перегукується  з проблемою школи  «Результативність навчальних досягнень учнів як наслідок професійної майстерності та творчих здібностей педагога». Оскільки, всі члени творчої групи є класними керівниками або вихователями гпд класів, які готуються до переходу в наступну  ланку школи, чи перейшли щойно, то дана проблема є актуальною  в роботі педагогів.

 

  Тому  основними напрямками  роботи є:

·        Проведення педагогічних та психологічних досліджень та формування аналітичних висновків щодо найефективніших шляхів реалізації системи КТД;

·        Поглиблене вивчення етапів колективної творчості в системі КТД;

·        Організація психолого-педагогічної допомоги, реабілітації та адаптації дітей на всіх етапах навчання та розвитку;

·        Надання методичної допомоги вчителям та вихователям з проблем наступності;

·        Збереження кращих традицій початкової школи при переході до основної школи;

·        Вивчення  передового педагогічного досвіду з питань впровадження КТД у навчально-виховний процес;

·        Узагальнення досвіду роботи членів творчої групи та захист напрацювань;

·        Апробація напрацьованих рекомендацій

Робота творчої групи запланована як і на 2012-2013н.р., так і з поглядом в майбутнє-перспективний план.

На даний момент проведено 2 засідання.

І засідання мало назву «Поглиблене вивчення етапів колективної творчості в системі КТД» і носило, здебільшого, інформаційний та ознайомлюючий характер. На даному засіданні були визначені пріоритетні напрямки роботи групи, діагностика членів творчої групи, а також відбувся педагогічний діалог: «Етапи колективної творчості в системі КТД. Переваги і недоліки даної системи виховання. Визначення впливу КТД на згуртованість колективу та розвиток окремої особистості». Під час роботи над даним питанням виступаючі зазначили, що:

Колективні творчі справи є важливим чинником розв'язання виховних завдань:

1) виховні завдання, які ставляться педагогами, у процесі КТС розв'язуються непомітно: члени колективу визначають ці завдання і вони стають для них вимогами до самих себе;

2) у процесі КТС одночасно розв'язується багато виховних завдань морального, фізичного, трудового, розумового, естетичного рівнів;

3) КТС розвивають у єдності три сторони особистості: пізнавально-світоглядну (знання, переконання, погляди, ідеали), емоційно-вольову (почуття, прагнення, інтереси, потреби), дійову (вміння, навички, здібності, риси характеру);

4) участь вихованців у підготовці та проведенні КТС якнайкраще сприяє їх включенню до активної соціальної діяльності, а отже, створює оптимальні умови для оволодіння соціальним досвідом, згуртовує колектив.

Робота між засіданнями була спрямована на опрацювання літератури з проблеми, створення індивідуальних планів самоосвіти. Анкетування учнів для виявлення рівня згуртованості в колективі.

Зокрема, психолог школи Доценко І.Л. провела психологічний тест «Соціограма 4 класу» і, спільно з класним керівником та вихователем проаналізували, визначили лідерів у класі, прихованих лідерів та неприйнятих дітей в колективі, що дозволило більш продуктивно організувати роботу з класом.

ІІ засідання  мало назву «Сучасні методи і прийоми організації навчально-виховного  процесу. Вивчення  передового педагогічного досвіду з питань впровадження КТД у навчально-виховний процес.»

На даному засіданні було зазначено, що так  історично склалося, що освіта у навчальних закладах (ЗОШ) надається учням у колективах (класах), тобто існує класно-урочна форма навчання. Основна одиниця такого навчання - урок. Кожний урок будується за певною структурою і передбачає організацію навчання за різними моделями.

Окремо розглянули  пасивну, активну та інтерактивну (за О.Пометун, Л.Пироженко) моделі навчання і порівняли  їх.

Визначили 4 етапи  ігрової  моделі навчання.

 Визначили, що інтерактивні технології відіграють важливу роль у сучасній освіті. Їх перевага в тому, що учні засвоюють всі рівні пізнання (знання, розуміння, застосування, оцінка), в класах збільшується кількість учнів, які свідомо засвоюють навчальний матеріал.  Учні займають активну позицію в засвоєнні знань, зростає їхній інтерес в отриманні знань.  Значно підвищується особистісна роль вчителя - він виступає як лідер, організатор.  Але було зазначено, що проектування і проведення уроку за інтерактивними технологіями потребують, перш за все, компетентності в цих технологіях учителя, його вміння переглянути і перебудувати свою роботу з учнями.

Крім того, відбувся  обмін досвідом «Ефективність ІКТ у навчально-виховному процесі» , де  Пустовойт Т.Л.  зазначила, що існує безлiч можливостей використання новітніх iнформацiйних технологiй - вiд самостiйного складання досить досконалих програм, створення своїх сторiнок у просторi Internet, дистанцiйного навчання; до поринання в свiт найкращих музейних колекцiй, бiблiотек.

 А Мельниченко Н.С. задала  запитання: « Як впливає цей дивовижний штучний iнформацiйний свiт на психiку людини i, зокрема, дитини? За яких умов цей новий вид людської дiяльностi сприяє розвитку особистостi, а за яких заважає?»
Федоренко О.М.  ознайомила з  даними дослiдження, що  для 68% пiдлiткiв комп'ютер є робочим iнструментом, 44,2% використовують комп'ютер для розваг, для 23,2% - це можливiсть спiлкуватись з друзями, а для 15,8% можливiсть «вiдключитись» вiд дiйсностi.

Лихошерстова І.А.зазначила, що кожна людина має свій, притаманний їй підхід до роботи в інформаційному просторі . Цей підхід визначається такими основними складовими: розвитком інтелектуальних здібностей суб'єкта; рівнем інтелектуальної активності суб'єкта; особистостними його якостями та  цінністними орієнтаціями; розвитком інтелектуальних вмінь, насамперед, вмінням користуватися операціями логіки, працювати з гіпотезами, тощо.

 

На майбутнє заплановано  апробація  сучасних  методів  і прийомів у навчально-виховному  процесі; проведення  психолого-педагогічного обстеження, за яким можна робити висновок про ступінь готовності учнів 4-го класу до переходу в середню школу (ставлення до школи, мотивація, статус кожного учня в системі міжособистісних відносин у класі, самооцінка, інтелект, шкільна тривожність тощо).

 

 Отже,роботу творчої групи зоорієнтовано на перспективу, на удосконалення навчально-виховного процесу, на підвищення професійної компетентності педагогічних працівників та залучення їх до науково-дослідницької роботи. Normal 0 false false false RU X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Обычная таблица"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}